DAF участва в проекта TelliSys (Intelligent Transport System for Innovative Intermodal Freight Transport), който има за цел да оптимизира интермодалния трансторт. TelliSys представи прототип на влекач DAF с полуремарке с ултра-нискоразположен лафет с височина 85 см. С това иновативно решение товарният обем се увеличава с 20%, а оперативните разходи на превозвачите значително намаляват. Намаляват и изхвърлените СО2 емисии на тон/километър.
В проекта TelliSys участват DAF, GEFCO, Goodyear, WECON, WESOB и др. Целта на TelliSys е да направи възможен транспорта на контейнери с вътрешна височина 3 м, а полезният обем да достигне 100 куб. м.
За този проект DAF разработи концептуален влекач с ултра нисък лафет DAF Super Low-Deck. С намаляване височината на шасито след двигателя и използване на много ниско окачване на задния мост в комбинация с 22,5-инчовите колела е постигната височина на лафета от само 85 см. За този проект Goodyear разработи специални нископрофилни гуми за двата моста на влекача. Тези гуми имат много малка височина, но много висок товарен индекс.
За влекача DAF Super Low-Deck от WECON изработиха специално олекотено полуремарке със странична щора и собствено тегло само 3830 кг. Също толкова важно е изработването на ново поколение 40- и 45-футови контейнери със значително намалена дебелина на пода, но запазена товароносимост и здравина. При тази композиция ще се оценява, не само увеличения товарен обем и полезен товар, но също и маневреността, комфорта и оперативната ефективност.
TelliSys започва мащабни тестове в реални условия с помощта на транспортната фирма GEFCO, която ще използва камиона, полуремаркето и контейнера в своите интермодални транспортни операции. Тези изпитания ще покажат доколко системата TelliSys е ефективна и какви реални практически ползи би имала за превозвачите.
TelliSys ще бъде представена официално на изложението Transport Logistics 2015, което ще се проведе от 5 до 8 май в Мюнхен.