DAF Trucks N.V. започва производството на новите строителни тежкотоварни автомобили, отговарящи на екологичния стандарт Euro 6.
Новият CF Construction е специално проектиран за работа в строителството, където често се налага машините да работят извън пътя. Новият CF Construction се отличава с подобрени ъгли на проходимост, голям клиренс и множество оптимизирани детайли, така че да осигури отлични офроуд характеристики, лесен достъп до кабината, ниски експлоатационни разходи и водеща в сегмента интуитивност и простота на управление.
Елементите на смелия екстериорен дизайн на CF Construction е използван и при по- малкия му събрат LF Construction.
Първото нещо, което се набива на око в новия дизайн на CF Construction, е характерният му външен вид. Благодарение на запомнящите се черти на радиаторната решетка и изцяло новия дизайн на предната броня от поцинкована стомана, гарантираща максимална здравина, новият строителен автомобил буквално излъчва мощност. До голяма степен това се дължи и на основните фарове, които са изработени от нечуплив материал, и металния панел под предната броня с дебелина 3 мм, който предпазва радиатора. Този защитен панел може да издържи натоварване до 4 тона, а в долната си част се разширява, като се превръща в удобна степенка.
Бронята на новия DAF CF за строителството разполага с интегрирани фарове за мъгла и функция за проследяване на завоите на основните светлини. Бронята се състои от три части, които могат да бъдат заменени индивидуално, като по този начин се намаляват оперативните разходи. Друго преимущество на бронята е нейната по-висока позиция, осигуряваща 25 ° ъгъл на атака. В комбинация с пътния просвет от 40 см отличното шофиране по неасфалтирани пътища е гарантирано
Оптимален комфорт
При разработването на новия модел на DAF – CF Construction, от ключово значение са били ергономичността и комфортът на шофьора, както и максималната опростена експлоатация.
Практичната странична степенка на кабината, предлагана като опция, позволява на шофьора лесно и бързо да проверява товара в коша. Широки степенки осигуряват и лесен и безопасен достъп до кабината. Моделите, оборудвани с двигател PACCAR MX-13, разполагат с три стъпала, а моделът с двигател PACCAR MX-11 от 10,8 стандартно е с две стъпала. Допълнително трето стъпало е на разположение при поръчка. То е монтирано на гъвкави рамене, защитаващи го от повреди.
Разбира се, новият CF Construction е оборудван със същите удобни седалки, като при другите модели CF, както и със същото арматурно табло с вграден Driver Performance Assistant с ергономично поставено управление. Воланът също е удобен с интегрирани контролни прибори като стандарт.
Сдвоена ос със задвижване на четирите колела
Новите тежкотоварни автомобили DAF CF Construction се предлагат като 3-осно шаси с колесна формула 6×4 с максимално натоварване на предната ос до 8 или 9 т, а така също и със сдвоена задна ос с максимално натоварване до 19, 21 или 26 т. Благодарение на тези оси автомобилите са идеални за изпълнение на задачи в строителството. Версията 3-осен влекач 6×4 CF Construction е незаменима в случаите на транспорт на дървени трупи или специални товари.
Здравото шаси с колесна формула 8×4 представлява идеална платформа за монтирането на самосвален кош или бетонмиксер. Автомобилът разполага с двойна управляема ос с максимално натоварване от 7,5, 8 или 9 т, комплектувана със сдвоената задна ос с максимално натоварване 19, 21 или 26 т. Това допълнително усилено шаси гарантира отлична товароносимост при максимално допустимо ниво от 32 – 44 т
Ефективните двигатели PACCAR
Задвижването на новите модели се осигурява от двигателите PACCAR MX-13 с работен обем от 12,9 л и мощност в диапазона от 303 кВт (410 к.с.) до 375 кВт (510 к.с.) и новият агрегат PACCAR MX-11 с работен обем от 10,8 л и мощност от 210 кВт (290 к.с.) до 320 кВт (440 к.с.). Средният разход на гориво на двигателя PACCAR MX-11 е намален с 3 процента в сравнение с PACCAR MX-13 с обем 12,9 л, а теглото му е с повече от 180 кг, което гарантира още по-голяма товароносимост.
Автоматизираната предавателна кутия AS Tronic идва със специална настройка за използване в офроуд режим. Това позволява по-бърза работа на скоростната кутия.
Ново шаси – леко, здраво и удобно за монтаж на надстройки
Новото шаси на CF Construction е проектирано, за да осигури максимална здравина и първокласни качества на движение, в същото време то предоставя достатъчно места за монтиране на различни компоненти – например мобилен кран. В предната си част шасито представлява Y-образна рама, благодарение на което остава място за новите двигатели Euro 6 и масивния блок за охлаждане, гарантиращ намаляването на разхода на гориво и редуцирането на вредните емисии. Още един отличителен белег на модела е подготовката за DIN плоча, която може да се използва за допълнително прикачно оборудване в предната част на автомобила – например снегорин. Всички модели могат да бъдат доставени с вертикална изпускателна тръба.
При разработката на шасито особено внимание е обърнато и на бъдещата работа на производителите на надстройки. Отличен пример за това е фактът, че шасито е предварително подготвено с отверстия за монтажа на повечето популярни самосвални надстройки.
LF Construction
Другата новина от DAF е стартирането на производство на версия на компактния LF, предназначена изцяло за строителството. Дизайнът на този 19-тонен автомобил за строителството е сходен с външния вид на по-големия му събрат CF Construction. Аналогична е радиаторната решетка с големи отвори за вентилация и предната броня, разположена сравнително високо, за да се осигури максимално голям преден ъгъл на атака (25 градуса), а така също и повишен пътен просвет от 32 см. Както и при CF Construction, моделът LF Construction е снабден с 3 мм „броня” под радиатора, която също така служи и като степенка.
Автомобилите LF Construction се оборудват с двигател PACCAR PX-7 с работен обем от 6,7 л и мощност от 164 кВт (220 к.с.) до 231 кВт (310 к.с.).
Без съмнение новият автомобил LF Construction може да се похвали с множество уникални за модела характеристики, познати на водачите на LF. Автомобилите DAF LF се отличават с най-малкия в този клас ъгъл на завиване, гарантиращ оптимална маневреност, а така също имат малка собствена маса, което осигурява максимална товароносимост.
DAF ще започне продажбата на новите LF Construction и CF Construction в началото на следващата година.
Превод: Мартин Донков