Със започването на 2015 г. DAF ще представи редица иновативни решения, които значително ще подпомогнат повишаването на транспортната ефективност. Подобреният двигател PACCAR MX заедно с най-съвременните технологии като Predictive Cruise Control, Predictive Shifting и Eco Mode дават възможност разходът на гориво да се намали с още 4-5%. Новите спойлери подобряват аеродинамичното обтичане, с което също се намалява разходът на гориво. Всички тези иновации са част от програма на DAF за транспортна ефективност.
Двигателите PACCAR MX-11 и MX-13 са с множество подобрения. 10,8-литровият MX-11 е с променена форма на горивната камера, подобрено впръскване на горивото и нов софтуер, което повишава ефективността на горивния процес. 12,9-литровият PACCAR MX-13 е с нов турбокомпресор, променен разпределителен вал, двустепенната водна помпа и нов софтуер, гарантиращи по-голяма ефективност. Тристепенната моторната спирачка е с 20% по-голяма мощност (360 кВт при 2 000 об/мин) и се явява отлична алтернатива на ретардера.
Икономичният режим Eco Mode вече е в серийното оборудване при моделите на DAF CF и XF Евро-6 с двигатели PACCAR MX. Eco Mode намалява въртящия момент на двигателя с 10% на първите 11 предавки, като така разходът на гориво пада с около 1%. При нормално движение на камиона много рядко се случва да се използва максимално ускорение при максимален въртящ момент, но когато се наложи, може лесно да се активира с натискане на бутон на таблото в шофьорската кабина.
Predictive Cruise Control се предлага като опция в моделите на DAF CF и XF Евро-6 заедно с Predictive Shifting. Predictive Cruise Control използва GPS-технологии, за да определи точното географско положение на камиона. На практика системата „гледа” пред автомобила и следи дали предстои изкачване или спускане. Predictive Cruise Control определя идеалната скорост, а Predictive Shifting избира идеалната предавка. Целта е камионът да се движи, винаги когато е възможно, в оптималния обхват на оборотите и на възможно най-висока предавка. Например когато наближи краят на изкачването, системата се стреми да остане на най-високата предавка. Ако след изкачването веднага следва спускане, се намалява подаването на гориво преди достигането на най-високата точка от изкачването, разчитайки на инерцията на автомобила.
Също така Predictive Cruise Control ще позволи скоростта на автомобила да падне под зададената, когато например върхът на изкачването е почти достигнат и системата „знае”, че камионът ще преодолее последните метри от изкачването, благодарение на инерцията и при спускането скоростта бързо ще се върне в зададената стойност. Predictive Cruise Control може също така да разреши скоростта временно да надвиши в определени граници зададената, ако предстои изкачване. Благодарение на Predictive Cruise Control и Predictive Shifting, разходът на гориво може да намалее с до 3%, особено при движение през хълмисти местности.
От DAF влагат много усилия за намаляване на аеродинамичното съпротивление на камионите и предлагат различни спойлери и дефлектори. Спална кабина на DAF CF Евро-6 вече е оборудвана с аеродинамичен пакет, с регулируем спойлер на покрива с 10 см по-висок от преди, а разстоянието между камиона и ремаркето е само 5 см.