DAF изработи прототип на камион за градска дистрибуция с изключително малко собствено тегло, за да повиши максимално транспортната ефективност. Това бе постигнато благодарение на прилагането на иновативни решения в изработване на конструкцията на шасито, както и използване на олекотени материали и компоненти. Така концептуалния модел Future Truck Chassis Concept (FTCC) е с 500 кг по-лек от аналогичната серийна версия на 12-тонния модел DAF LF.
Концептуалният модел FTCC базиран на LF-серията е разработен и произведен от Leyland Trucks, част от PACCAR. Целта на модела е да се повиши максимално товароносимостта на камиона и да се намалят разхода на гориво и СО2-емисии.
Използването на множество алуминиеви детайли намалява собственото тегло на камиона, като в същото време се запазва здравината на конструкцията. За олекотяване на рамата са използвани редица иновативни инженерни решения. Интересно е конструкторското решение за вграждане на пода на надстройката в структурата на рамата на камиона, което допълнително намалява теглото на шасито. Направени са и редица подобрения по окачването и управлението на камиона.
Моделът FTCC ще бъде представен на редица специализирани изложения, за да покаже новите инженерни постижения приложени при създаването му. За момента не се предвижда пускането му в серийно производство. Целта на конструкторите е по-скоро да покажат, как новите решения се отразяват както на ефективността на камиона, така и на околната среда с намаляване на СО2-емисии и разхода на гориво.