За камионите, които в по-голямия дял от пробега си са на пътя, но понякога се изисква да излязат извън него, или пък при хлъзгави условия за шофиране, DAF въвежда хидравлично задвижване на предните колела.
То може да се активира с натискане на превключвател. Това ново PXP устройство е разработено съвместно с Paul Nutzfahrzeuge и ще се предлага с влекачите DAF CF и XF 4×2, задвижвани от двигатели PACCAR MX-11 или MX-13. Други модели ще ги последват по-късно през годината.
Постоянното задвижване на всички колела за камион, който стъпва извън пътя рядко, означава значителни разходи по отношение на снабдяване, поддръжка и разход на гориво. Въпреки това, понякога е много важно да има допълнително сцепление за справяне с канавки, пясъчни пътища, неасфалтираните терени и стръмните наклони.
За предизвикателни ситуации като тези, DAF представя опцията за хидравлично задвижване на предните колела за влекачите CF и XF 4×2. Тя може да се активира чрез превключвател на таблото. Ако камионът регистрира подхлъзване на задвижваните колела, PXP – Paul Xtra Power – се активира автоматично. Колкото по-голямо е степента на приплъзване отзад, толкова повече сцепление осигуряват предните колела.
Променливото задвижване на предните колела на DAF работи за първите четири предни предавки, и първата и втора задна предавка. При скорост над 20 километра в час (или на пета предавка и нагоре) PXP се превключва обратно в режим на готовност. Системата се активира отново при по-ниски скорости и винаги, когато се налага употребата й.
За да бъде възможно превключващото задвижване на предните колела, всяка главина на предния мост е снабдена с хидравличен двигател, произвеждащ въртящ момент не по-малък от 6,435 Нм при максимално системно налягане от 360 бара.
Това гарантира оптимална работа, дълготрайност и надеждност. Уникална характеристика е, че двигателите се задвижват от хидравлична помпа, монтирана директно, което спестява както тегло, така и пространство. В допълнение, хидропомпата може да задвижва компоненти като кранове, рамена на куки, стабилизатори и системи за товарен контрол. Това означава, че е необходим само един хидравличен резервоар, което също води до по-малко тегло и повече пространство.
С новата PXP система DAF отново демонстрира способността си да предлага оптимални решения за всяка транспортна задача. В допълнение към това променливото задвижване на предните колела на DAF има специфични предимства по отношение на производителността, теглото и пространството в шасито.