DAF Trucks достави напълно електрически влекач от модела CF на холандската компания Tinie Manders Transport от Гелдроп. Камионът се използва за совалкови превози от името на DHL в региона на Айндховен. Първият CF Electric пък бе пуснат в експлоатация през декември 2018 г. от търговската верига Jumbo.
DAF CF Electric, представен за пръв път по време на IAA Nutzfahrzeuge 2018, е оборудван с електрическа силова линия по технология на VDL.
Йос Хабетс, директор операции в DAF Trucks и член на управителния съвет на компанията връчи ключовете от CF Electric на управляващия екип на Manders Transport. Базираната в регион Брабант, Холандия, семейната компания има 83-годишна история и в момента се управлява от трето поколение на фамилията. Електрическият DAF се присъединява към флотилия от 50 превозни средства.
Ясно е, че транспортният сектор е на прага на големи промени, казва Йос Хабетс. И пояснява: „Електрическите камиони в бъдеще ще стават норма във все повече градски зони. Изключително съм горд, че можем да разширим опита си с електрическите камиони в сътрудничество с Tinie Manders Transport. Данните, които събираме по време на експлоатацията, ще бъдат използвани за специфициране на крайните модели при производство. По този начин ще се гарантира, че те безпроблемно покриват изискванията на пазара.
“Много сме горди, че сме едни от първите, които използват този пионерски DAF – заявява пък Евелин Мандърс. – Ние сме участвали в неговото развитие от самото начало и разбира се, сме любопитни да видим резултатите на практика. Нашето решение дали да увеличим електромобилите в нашата компания ще се базира не само на фактора нулеви емисии, но и на лесната употреба и допълнителните възможности, които този камион ни предлага. Нулеви емисии в комбинация с минимални нива на шум означават, че можем да отговорим и на все по-строгите законови изисквания за вътрешния градски транспорт, като по този начин ще се отличаваме от конкурентите.”
Вилем ван дер Лихте, президент и изпълнителен директор на VDL Groep допълва: “Tinie Manders, DAF Trucks и VDL могат да се похвалят със здрава основа, задълбочен подход и иновации от най-високо качество. Чудесно е да видиш три компании от регион Брабант, събрани, за да тестват на практика DAF CF Electric със задвижване VDL E-Power. Tinie Manders имаше кураж веднага да се свърже с нас и да заяви интерес към участие в тестовата фаза за този проект. Така семейният им бизнес изигра важна роля в създаването на този иновативен камион, който осигурява на света напредък в постигането на екологичност при транспорта на стоки. Днешната доставка е важна стъпка към пълното електрифициране на транспортните операции в района на Айндховен и спомага за подобряване на качеството на въздуха, намаляване на шумовото замърсяване и по-ниски емисии на CO2.”
Tinie Manders Transport ще комбинира напълно електрическия камион с хладилно полуремарке с напълно електрически агрегат. Тази уникална комбинация дава право на субсидия по проекта DKTI за екологичен транспорт. Този проект включва освен DAF, VDL Groep и Tinie Manders Transport и DHL, TNO, Allego, THT New Cool и община Гелдроп-Миерло. Allego осигурява решения за обществени зарядни станции в Гелдроп, общината участва в изграждането на инфраструктурата за зареждане, а THT New Cool доставя две хладилни полуремаркета с електрическо захранване на агрегатите и рекупериране на енергията от спиране. TNO ще проучва резултатите, постигнати от комбинацията електрическия камион и ремаркето и ще оцени дали може да се извършват още повече регионални превози с напълно електрически превозни средства.
DAF CF Electric е влекач с конфигурация 4×2 и максимално допустима маса заедно с полуремаркето и товара от 37 т. Разработен е за пътни превози в градски зони, където изискванията към ремаркетата са да бъдат с една или две оси. Електрическият камион е базиран на DAF CF от поколението станало Камион на годината 2018. Задвижването E-Power Technology идва от VDL. В центъра на интелигентната силовата линия е електродвигател с мощност 210 кВт, захранван от пакет литиево-йонни батерии с капацитет 144 кВтч. Пробегът с едно зареждане е около 100 км, в зависимост от товара, което прави камиона подходящ за дистрибуция на високообемни товари в градски зони. Батериите се дозареждат за 30 мин по бързия способ, а пълното им зареждане отнема час и половина.