Двигателите предлагат най-нисък разход на гориво, най-дълги сервизни интервали и отлична управляемост благодарение на високия въртящ момент при ниски обороти.
DAF Components представя напълно нова серия двигатели PACCAR MX-11 и PACCAR MX-13 за градски и туристически автобуси. Двигателите предлагат най-нисък разход на гориво, най-дълги сервизни интервали и отлична управляемост благодарение на високия въртящ момент при ниски обороти. За постигане на най-ниски нива на CO2 емисиите новите задвижващи агрегати работят отлично и с биодизел HVO (Hydrogenated Vegetable Oil).
Двигателите от ново поколение PACCAR MX-11 (с мощност от 220 кВт/299 к.с. до 330 кВт/449 к.с.) и MX-13 (с мощност от 315 кВт/428 к.с. до 390 кВт/530 к.с.) са базирани на силовите агрегати, които наскоро бяха представени от DAF за успешните серии камиони XD, XF, XG и XG+. Тези двигатели вече се предлагат и за автобуси, и бяха представени за първи път на изложението Busworld 2023, което се проведе от 7 до 12 октомври в Брюксел, Белгия.
Ангажираност
DAF се ангажира да продължи да инвестира в най-съвременни двигатели с вътрешно горене. През следващото десетилетие високоефективните и свръхчисти двигатели с вътрешно горене ще останат най-ефективният начин на задвижване за градските и туристическите автобуси, които се движат на дълги разстояния и работят при тежки условия.
Нови високоефективни задвижващи системи
Новите двигатели на PACCAR и преработената система за последваща обработка на отработените газове за градски и туристически автобуси се отличават с най-съвременни иновации за постигане на следващо ниво на ефективност и комфорт при шофиране.
Горивният процес на 10,8-литровите двигатели PACCAR MX-11 и 12,9-литровите двигатели PACCAR MX-13 е оптимизиран чрез използването на нови инжектори, нова цилиндрова глава и блок, както и нов дизайн на буталата и втулките. Ново поколение ефективни турбокомпресори е приложено за най-добро управление на въздуха, а новите въздушни компресори, маслени помпи и алтернатори гарантират, че паразитните загуби са сведени до минимум.
В резултат на това новите ефективни двигатели PACCAR MX-11 и MX-13 предлагат ниски емисии на CO2 и отлична производителност. Максималният въртящ момент е допълнително увеличен с 50 до 150 Нм и вече е наличен при 900 об/мин. Новата двигателна спирачка осигурява до 20% повече въртящ момент при ниски обороти, въвеждайки нов индустриален стандарт. Освен това, двигателите се нуждаят от обслужване само веднъж годишно.
Алтернативни задвижващи системи
На щанда на DAF в зала 6 на изложението Busworld бе представен и модел на бъдещо електрическо шаси за компактни туристически автобуси. “Това шаси е в процес на разработка и се базира на платформата на камиона за градска дистрибуция с нулеви емисии DAF XB Electric”, каза Алфред Беувер, директор на DAF Components. “Операторите на градски и туристически автобуси проявяват все по-голям интерес към алтернативните задвижвания. Каквото и да е бъдещето на автобусния транспорт, DAF Components ще продължи да предлага на своите клиенти най-добрите решения за задвижване, съобразени с всяко приложение.”