DAF Trucks представя LF Electric, 19-тонен напълно електрически камион с приложение в градската дистрибуция. Модерното превозно средство предлага пробег до 280 километра с едно зареждане.
DAF е лидер в производството на електрически задвижвания за автобобили за работа. DAF е първият европейски производител на камиони, който комерсиализира напълно електрически влекач: CF Electric (допустима максимална маса до 37 тона), главно за дистрибуция в супермаркети и за междуградски транспорт. Съвсем наскоро DAF разшири EV гамата си с 6×2 CF Electric със управляем заден мост (до 29 тона), без емисии и подходящ например за събиране на отпадъци. Камионите от гамата на CF Electric вече имат стотици хиляди километри, натрупани от профилирани клиенти, което подпомага развитието на технологията с електрическо задвижване на DAF. LF Electric е най-новият продукт на DAF, който e с напълно електрическо задвижване.
Редовни маршрути
Е-двигателят на LF Electric осигурява 250 кВ номинална мощност (пикова 370 кВ) и номинален въртящ момент от 1 200 Нм (пик от 3 700 Нм). Захранването идва от литиево-желязно-фосфатен пакет (LFP) батерии с комплексно енергийно съдържание от 282 кВтч (ефективно 254 кВтч). Това позволява на LF Electric обхват от не по-малко от 280 „ултратихи“ километри с нулеви емисии, повече от достатъчно за нуждите на транспортните оператори за градска дистрибуция.
Батерии от последно поколение
DAF използва така наречените LFP батерии (Lithium Ferro Phosphate) на всичките си напълно електрически превозни средства. Това са батерии от най-ново поколение, които не съдържат кобалт или магнезий, в интерес на устойчивостта. Освен това те са по-добре пакетирани, което води до по-висока енергийна плътност на литър и осигурена най-висока степен на термална безопасност. Батериите LFP се доставят с 6- годишна гаранция, илюстрираща увереностра на DAF по отношение на тяхната производителност, надеждност и издръжливост.
Стандартно и бързо зареждане
Специална характеристика на новия DAF LF Electric е Combined Charging System (комбинираната система за зареждане). Тя позволява зареждането на камиона чрез стандартната електрическа мрежа и е идеална опция, когато камионът се върне в базата си в края на деня. Чрез бавно зареждане (400 В прав ток, 22 кВ, 3 фаза) батерията може да се зарежда от 20% до 80% за 6,5 часа. Пълното зареждане (0% до 100%) отнема до 12 часа. Ако е налично специално оборудване, бързото зареждане на батериите (650 В променлив ток, 150 кВ) ще отнеме само 60 минути от 20% до 80%, или 2 часа за пълно зареждане.
Наличен e-PTO
Като опция новият DAF LF Electric се предлага с 400V e-PTO за захранване на спомагателно оборудване, като например електрическа охладителна инсталация или електрохидравличен кран. Това елиминира необходимостта от отделен генератор за комплексния камион за дистрибуция с нулеви емисии.
LF Electric с 2 колесни бази първоначално се предлага като 19-тонен, с избор между 5,3 или 5,85 метра междуосие. Камионът позволява надстройка с полезен товар от 11 700 килограма, което е достатъчно при повечето приложения за градско разпределение.
С ДНК-то на LF
Подразбира се, че LF Electric се възползва от същото отличително ДНК като своите „братя и сестри“ с двигатели с вътрешно горене. Подобно на всеки камион от гамата на LF, той предлага лесен достъп, отлична видимост и комфорт за водача, както и най-тесния радиус за завой в бранша, съответно и маневреност. Това е идеален камион на всеки шофьор в градската дистрибуция. DAF LF Electric, разработен в тясно сътрудничество с Dana Inc, ще влезе в производство в Leyland Trucks във Великобритания през месец май.
