През 2022 г. компанията за международен транспорт влага 15 милиона евро в първия дигитализиран флот в България.
Първите доставки на новия DAF XF в България вече са факт. През 2022 г. голямата транспортна компания EuroSpeed ще инвестира 15 млн. евро в нови влекачи DAF XF New Generation и в най-новото поколение полуремаркета на SCHMITZ Cargobull – Eco Generation.
DAF XF е част от обновената революционна гама на нидерландския производител, включваща и моделите XG и XG+, спечелила престижната награда Международен камион на годината 2022.
С договора, подписан между EuroSpeed, Турботракс България – официален дилър на нидерландската марка у нас и SCHMITZ Cargobull, компанията за международен транспорт пуска в движение най-младия транспортен флот в България и един от първите дигитализирани флотове в Европа. Идеята на компанията е да свърже новия влекач на DAF с най-модерното ремарке на SCHMITZ, като инвестицията ще е насочена изцяло към дигитализация, екологична ефективност и безопасност на пътя. С новите камиони, които по договореност ще бъдат над 200, EuroSpeed ще подменя и разширява парка си, който от 2015 г. насам се състои само и изцяло от DAF.
Дигитализираната серия влекачи на нидерландския производител предлага изцяло подобрени условия на труд за шофьорите, но също така осигурява повишена безопасност на пътя без еквивалент на пазара в момента. Новата линия влекачи е съобразена и с опазването на околната среда и намаляване на вредните емисии с 10% подобрена горивна ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък.
Геометрията на модела е изцяло нова и е реализирана чрез използване на изчислителна динамика на флуидите за създаване на аеродинамично профилирана кабина, която се отличава със заоблени форми, извито предно стъкло, значително подобрена шумоизолация, цифрови камери вместо огледала и оптимизирана ефективност на силовата линия. Част от елементите на технологията за отвеждане на въздушния поток под кабината и около колелата са заимствани от инженерните разработки във F1, което допълнително подобрява аеродинамиката.
Новото поколение влекачи на DAF съчетава ефективност, безопасност и не на последно място комфорт и удобство за водачите. Намаленият шум в кабината сваля умората при дълго шофиране, а най-значителното подобрение при управление е премахването на така наречената „сляпа зона“ чрез системата от динамични дигитални камери заместващи огледалата. Значително е подобрена директната видимост от шофьорското място по време на движение и маневри, което е без аналог в индустрията.
Влекачите поръчани от EuroSpeed са с двигатели с мощност 480 к.с. и са конфигурирани по индивидуална спецификация, след анализ на всички нововъведения и дългогодишният практически опит на превозвача в партньорството с производителя. През януари 2022 г. предстои и първият тест в полеви условия – EuroSpeed ще тества новия влекач заедно с модерното ремарке SCHMITZ EcoFlex в реални условия по натоварени маршрути в Европа.
Ремаркето EcoFlex на Schmitz Cargobull е с иновативна аеродинамична транспортна концепция, която значително намалява въздушното съпротивление, спомагайки за редуциране разхода на гориво и намаляване на вредните емисии въглероден диоксид, което му печели престижна немска награда за устойчив дизайн за 2022 г. Друг плюс е регулируемият заден покрив на ремаркето, което позволява съвместимостта на по-обемен товар.
Целият процес по време на теста ще бъде документиран, като тестовото пътуването на композицията ще завърши в началото на февруари 2022 г. с официално представяне на новия DAF XF и SCHMITZ EcoGeneration в София, където EuroSpeed, Турботракс България и SCHMITZ Cargobull ще обявят какви са резултатите от направения тест в реални условия. На събитието ще присъства и Румен Дунев – рали състезател и експерт по автотехническа безопасност, който ще представи своето мнение за нивото на безопасност на влекача.
„Изключително щастлив съм заедно с Турботракс България и SCHMITZ Cargobull да обявим общата ни инвестиция в бъдещето. Имаме удоволствието флотът на EuroSpeed да e един от първите дигитализирани флотове в Европа, давайки ни възможността да осигурим на колегите ни на пътя най-модерните и подобрени условия на труд. Целите ни за 2022 г. са да управляваме не само най-младия автопарк в България, но и най-високо ефективния такъв.” – казва в заключение Николай Рашков, оперативен директор на EuroSpeed.