„PACCAR разработва най-важните технологии в транспортната индустрия. Те включват водещи в индустрията батерийни електрически превозни средства и камиони с водородни горивни клетки, които помагат на клиентите ни да работят с най-ниските възможни емисии и с изключителна ефективност“, каза Джон Рич, старши вицепрезидент и главен технологичен директор на PACCAR.
„Ние инвестираме в множество технологии с нулеви емисии, за да предложим подходящите камиони и транспортни решения за нашите клиенти.“
PACCAR показа модерни продукти и технологии на CES 2024, включително:
- Електрическо превозно средство с водородни горивни клетки Kenworth T680
- SuperTruck II на Peterbilt
- Батерийно електрическо превозно средство DAF XD
- Решения за зареждане на електрически превозни средства на PACCAR Parts
PACCAR използва следващо поколение технология за водородни горивни клетки, създадена в партньорство с Toyota Motor North America, Inc. Компаниите разшириха партньорството си, за да разработят и пуснат на пазара технологията, използвана в камионите Kenworth T680 и Peterbilt Model 579 Class 8. Задвижващият механизъм неотдавна получи сертификат за нулеви емисии на задвижващия тракт от Калифорнийския борд за въздушни ресурси. Kenworth T680 FCEV, изложен на CES, и задвижваният от водородни горивни клетки Peterbilt Model 579, предлагат безкомпромисни операции с нулеви емисии при тежки условия с пробег до 450 мили и 82 000 паунда максимално бруто комбинирано тегло, както и време за зареждане, което е в съответствие с това на традиционните дизелови камиони. Към днешна дата PACCAR е получил повече от 150 платени депозита за Kenworth и Peterbilt FCEV, като доставките на клиенти започват през 2025 г.
Peterbilt SuperTruck II е тестова платформа за бъдещи продуктови технологии. Той е разработен като част от програма на Министерството на енергетиката на САЩ за подобряване на ефективността в транспортирането на стоки. SuperTruck II разполага с усъвършенстван чист дизелов двигател, който използва рекуперация на изразходваната топлина, за да постигне 55% подобрение в топлинната ефективност на спирачките, има ефективно 48-волтово меко хибридно задвижване, електрифицирани аксесоари на двигателя и подобрена аеродинамика.
Електрическият батериен камион DAF XD е предназначен за градски и извънградски транспорт, като изминава до 310 мили с едно зареждане. С 325 кВт бързо зареждане камионът може да се зарежда от 0-80% за малко над 45 минути или от 0-100% за по-малко от два часа. Електрическият акумулаторен камион DAF XD може да постигне дневен пробег от повече от 600 мили с най-голямата налична батерия и целево зареждане.
PACCAR Parts показа и DC бързи зарядни устройства, налични за електрическите превозни средства Kenworth, Peterbilt и DAF. Портфолиото от зарядни устройства за електрически превозни средства на PACCAR Parts обхваща пълната гама електрически превозни средства на PACCAR.
„PACCAR предлага водещо в индустрията портфолио от превозни средства и технологии с нулеви емисии, благодарение на над един век иновации в тежкотоварния сектор, за да подпомогне оперативните и екологичните цели на клиентите си“, добави Рич.