Предназначените основно за строителството и за тежки транспортни задачи модели XDC, XFC, XD Extra Robust и XF Extra Robust станаха най-новите попълнения в богатата гама от тежки камиони на DAF Trucks. Към тях бяха добавени и множество версии на XD и XF за специални и комунални приложения.
С тези нови серии нидерландският производител окомплектова напълно гамата си от тежки камиони, която бе изцяло обновена през последните години, като началото бе дадено през 2021 г. с изцяло новите влекачи за дълги разстояния XG, XG+ и новия XF.

Провинция Лимбург, в най-южната част на ниската земя бе мястото на първите пътни тестове за журналисти от цяла Европа с новите камиони на DAF за строителни и специални приложения. Тестовете, организирани от DAF Trucks, се проведоха през първата половина на май, като в тях имаше възможност да се включи и списание КАМИОНИ.

На разположение за шофиране на пътя или офроуд бяха 11 камиона от новото поколение на DAF. Те представяха разнообразни конфигурации от шасита и брой мостове, и задвижвания, налични при:
– сериите XDC, XFC, които са за строителството и движение по тежки терени и извън пътя;
– версиите XD Extra Robust и XF Extra Robust – за строителството, специализирани и комунални приложения с преобладаващо приложение на пътя;
– специалните изпълнения на XD и XF – предназначени за специални и комунални задачи.

Тестовете бяха в околностите на Ландграф, близо до немската граница. Мястото е известно с две неща. Първото е комплексът Snow World, където е най-голямата закрита ски пита с изкуствен сняг в Европа. Второто е най-голямата действаща кариера за инертни материали в Нидерландия.
Именно по нейните черни пътища, провиращи се край стърчащи огромни скални късове, покрити с камъни и кал, участниците в теста можеха да изпробват качествата на 4 от камионите от новото поколение на DAF, предназначени специално за работа при тежки условия.

В условията на кариерата можеше да бъде оценена и прецизната работа на някои от помощните системи при работа извън пътя, вложени в камионите на DAF за строителни и специални приложения. А по калните участъци от кариерните пътища се усети неоценимата помощ, която оказва хидравличното задвижване на предния мост PXP, налично при новото поколение на DAF за работа извън пътя.
– източник: сп. Камиони