Мащабни пътни тестове на почти цялата си обновена гама от камиони организира в края на септември и началото на октомври DAF Trucks. В продължение на седмица представители на специализираните медии от Европа, сред които и списание КАМИОНИ имаха възможност да изпробват на пътя 11 различни конфигурации на камионите DAF, за да усетят по-високата ефективност, по-големия комфорт и по-високата сигурност, с които идва поколението DAF New Generation 2.
Първите тестове на камионите от New Generation 2, представени за пръв път в средата на септември по време на IAA Transportation 2024, започнаха само седмица след изложението в Хановер. За място на действието бе избрана красивата испанска провинция Андалусия и по-конкретно – магистралите и пътищата с разнообразен релеф между Малага и Гранада.
На разположение за шофиране бяха различни версии и с различно оборудване на тежките XG+, XG, XF, XD и лекия XB, всичките в емблематичния за DAF New Generation 2 яркочервен металик. Във всички от тях имаше вградени новости, които бяха представени в Хановер. На първо място 13-литровият силов агрегат PACCAR MX-13 и 11-литровият MX-11 идват с редица ъпдейти в името на повече ефективност и надеждност. Те включват нови променливи фази на газоразпределение, изменена форма на челата на буталата и повишена степен на сгъстяване, двойно задвижвана водна помпа, променено управление на турбокомпресора и на EGR-системата. Нещата продължават с PCC 3 – новия интелигентен алгоритъм за смяна на предавките при 12-степенната автоматизирана предавателна кутия.
Сериозен ъпдейт има и в главното предаване при шосейните влекачи, където е намален офсетът между пиньона и короната. В набора от предавателни отношения на главното предаване е въведена революционно ниската стойност 2,05, която ще се прилага в комбинация с гуми с височина 70 за задвижващия мост, което е гаранция за бързина и горивна ефективност. На пътя в Андалусия това най-добре се усещаше при композиция с общо тегло 40 тона, теглена от могъщия XG+ 530 FT. На 12 предавка композицията се движеше с безпроблемно с 85 км/ч при 950 об./мин на коляновия вал на двигателя. DAF Trucks въвежда при тежките влекачи и управляем поддържащ мост с електро-хидравлично управление на завиването на колелата.
Новостите продължават с оборудването за сигурност, което включва всички познати системи, включително камери за обратно виждане вместо огледала. Два радара отпред и два от дясно се грижат за безопасността и предотвратяване на инциденти. Аеропакетът от спойлери също е пълен. Всъщност всички изброени до тук неща от оборудването за сигурност DAF ги предлагаше и до сега, с New Generation 2 повечето от тях стават стандартно оборудване при влекачите за превози на дълги разстояния. Както и оборудването на интериора, което е по-луксозно, по-комфортно и по-дигитално от когато и да било.
При гамата за регионални превози XD, има допълнителни новости. Освен всичко изброено, гамата XD, когато е предназначена за по-лека дистрибуция, ще се предлага и със 6,7-литровият дизелов двигател PX-7. Тази конфигурация също бе на пътя в Андалусия.
Тестовият керван на DAF в Испания се завършваше от обновения лек XB с дизеловия двигател PX-5 с мощност 210 к.с. и автоматичната 8-степенна предавателна кутия ZF PowerLine.
Как се отразяват на камионите на DAF всички нововъведения, можеше да се усети по едночасовите маршрути в Андалусия, подготвени от домакините. Влекачите за международен транспорт се тестваха основно на магистрала, докато за соло камионите имаше и атрактивни регионални пътища. Паралелно с пътните тестове, експертите на DAF Trucks направиха и демонстрация на работата на новите активни системи за сигурност, откриващи пешеходци в зоните пред и встрани от камиона.