Водещата българска транспортна компания Петко Ангелов БГ ЕООД закупи 120 нови влекача DAF XG 480 FT New Generation 2. Всичките ще бъдат доставени от официалния вносител на нидерландската марка у нас Турботракс България през следващата година. Сделката бе официално обявена по време на партито по случай 30 години Турботракс.
Това е първата поръчка на DAF New Generation 2 за България, с която обновената гама на нидерландския производител прави летящ старт на българския пазар. Гамата DAF New Generation 2 бе представена за пръв път в средата на септември по време на голямото международно изложение IAA Transportation 2024 в Хановер, а поръчките за нея бяха отворени в началото на октомври.
New Generation 2 надгражда сериозно досегашното поколение от тежки камиони на DAF. Оптимизираната силова линия, подобрената аеродинамика и богатото стандартно оборудване трябва да осигурят водещи в бранша ефективност и надеждност. Задвижването и аеродинамичните оптимизации при новата гама водят до значително увеличение на горивната ефективност, твърдят от DAF Trucks, което допълва вече постигнатото при досегашното поколение камиони на нидерландския производител.
Двадесет от поръчаните от Петко Ангелов БГ влекачи DAF XG 480 FT са нискоседлови и са предназначени за теглене на високообемни полуремаркета. Всичките 120 камиона ще бъдат с пълни абонаментни сервизни договори DAF Full Care за целия период на експлоатацията им.
Поръчаните влекачи са с кабини XG, осигуряващи ненадмината в сегмента аеродинамика и в същото време – предлагащи вътрешно пространство и комфорт за водача, без конкуренция в бранша. Влекачите са оборудвани с пълен комплект камери, включително DAF Digital Vision System, заменящи стандартните странични огледала. Разбира се, че пълният набор спойлери е неизменна част от оборудването, осигуряващо ниски експлоатационни разходи. Камионите разполагат и с пълен пакет от предни LED светлини, вграден допълнителен паркинг климатик, фолирани странични стъкла…
Комфортът за водача в кабината е осигурен от удобни легла, хладилник, чекмедже за багаж, електрическия шибидах и множество интелигентни решения, помагащи на шофьора да се чувства като у дома си. Приятната атмосфера за работа и живот на борда се допълва от новата информационно-развлекателна система на DAF с допълнителен 10,1-инчов сензорен дисплей на централната конзола и 5 висококачествени тонколони, която предоставя огромен набор от информация, функции и възможности за комуникация. При DAF New Generation 2 е наличен и дълъг списък от системи за сигурност и подпомагане на водача – като се започне от предните радарни сензори и камери и се завърши с камерата за заден ход.
Сред основните новости при DAF New Generation 2 e значително надградената силова линия, което позволява до 9% горивна икономия спрямо предходния модел. При поръчаните от Петко Ангелов БГ влекачи двигателят е рафинираният 12,9-литров силов агрегат PACCAR MX 13, който при New Generation 2 идва сериозно надграден за повече ефективност и надеждност. В случая максималната мощност е 483 к.с., а максималният въртящ момент от 2500 Нм е на разположение още при от 900 об/мин.
Еластичността на двигателя се допълва от подобрената предавателна кутия ZF 12 Traxon и революционно ниското и предложено за пръв път от DAF на пазара предавателно число на главното предаване от 2,05. Това, в комбинация с гумите на двигателния мост с височина 70, осигурява движение на камиона на 12-а предавка със скорост 85 км/ч при 930 об/мин на коляновия вал на двигателя.
За удоволствието при шофирането и ниските оперативни разходи допринася и интелигентният адаптивен круиз контрол, следящ релефа на терена за движение и параметрите на композицията. Новите влекачи на Петко Ангелов БГ ще бъдат оборудвани със значително подобрената моторна спирачка MX Engine Brake, осигуряваща 90% от спирачната мощност още при 1000 об/мин. В оборудването влизат два високоефективни AGM акумулатора и система за наблюдението им, както и два алуминиеви горивни резервоара.
Петко Ангелов БГ оперира в момента със 700 камиона за международен транспорт. „Нямаме опит с марката DAF, единствено преди време купихме 20 употребявани камиона от нея – казва Петко Ангелов, собственик на компанията. От Турботракс България ни представиха техническите характеристики на новото поколение. Видяхме, че показателите – аеродинамика, ефективност и най-вече комфорт за водача, са на много високо ниво. Лично тествах на пътя модела, харесаха ми пътното поведение и просторната кабина. Особено ме впечатли, че композицията се движи с 85 км/ч при 930 оборота. Двигателят е разтоварен и това е предпоставка за добра експлоатация и за нисък разход на гориво. За това предпочетохме да вземем DAF за пръв път.“
С новите влекачи паркът на компанията ще бъде разширен, а част от него – обновен. Основните релации, по които ще работят новите DAF XG 480 FT, са традиционните за превозвача – от Испания до Германия и Бенелюкс и обратно.
„Предстои да видим новите камиони в работен режим. Ако всичко това, което видяхме дотук, се случи, очаквам разходът за гориво да е с 3–4 л по-нисък от този на останалите камиони в парка ни – допълва Петко Ангелов. – Избрахме XG кабината, защото е достатъчно просторна, без от това да намалява аеродинамиката. Двигателят с мощност 480 к.с. е еластичен и балансиран и подхожда на нашите релации и стремежа ни към ефективност. Ако добрите ни очаквания за модела се потвърдят при представянето му в експлоатация, ще продължим сътрудничеството си с марката DAF.“
Борис Попов, съветник на собственика на компанията допълва: „Камионът със сигурност е много добър и е предпочитан от водачите заради удобствата в кабината – много по-голям хладилник, ергономични седалки, голям матрак, голяма вътрешна височина, която е сериозно предимство пред другите марки. А ние трябва да държим водачите мотивирани за работа. Не на последно място, причина за избора ни е очакваният нисък разход на гориво. Ние се стремим да оптимизираме всичките си разходи, а този за гориво е един от най-значителните“.
„Направихме една сделка, която удовлетворява и двете страни. В точния момент поставихме началото на едно добро партньорство“ – коментира Георги Загоров, управител на Турботракс България.