На изложението за товарни автомобили в Бирмингам (10-13 април) DAF показа новите си Евро-6 модели от сериите LF и CF. Мястото е избрано от холандския производител и защото Англия е най-големият самостоятелен пазар, на който DAF има 28,9% пазарен дял в сегмента на товарни автомобили с обща маса над 6 тона.
Новите камиони за дистрибуция LF с обща маса от 7,5 до 19 тона и новите CF с обща маса от 18 до 44 тона и нагоре, подходящи за най-различни приложения, отговарят на еконормите Евро 6, имат ново шаси, нов двигателен тракт и нов вътрешен и външен дизайн, който подчертава фамилната им близост с обявения в края на миналата година нов XF.
С въвеждането на новите модели LF и CF DAF вече предлага пълна гама от товарни автомобили, съвместими с Евро 6, каза Хари Шипър, президент на DAF Trucks по време на официалното представяне, като подчерта, че проектът Евро 6 е най-голямата инвестиция на DAF в 85-годишната история на фирмата.
Двигателите
Новите модели са задвижвани от нови двигатели и нови трансмисии. Четири вида двигатели ще са на разположение на клиентите – вече познатия от XF 13-литров агрегат PACCAR MX-13, обявените преди няколко седмици 10,8-литрови мотори PACCAR MX-11 и по-малките PX-5 и PX-7. Тези двигатели предлагат общо 15 варианта на максимални мощности в интервала от 150 до 510 к.с.
Новите двигатели PACCAR имат нов корпус, common rail технология и турбокомпресор с променлива геометрия. За постигането на нормите Евро 6 те използват комбинация от технологиите EGR и SCR и филтър за твърдите частици с пасивна регенерация. По данни на производителя разходът на гориво остава най-общо на нивото на сегашните икономични модели ATe Евро 5.
Интересен вариант дори за XF би бил новият мотор MX-11 с максимална мощност 440 к.с. в интервала 1450–1700 об./мин и максимален въртящ момент от 2100 Н.м, наличен от 1000 до 1450 об./мин. В зависимост от превозваните товари и маршрути една такава конфигурация би могла да доведе до сравнително ниски разходи на гориво при транспорт на дълги разстояния. Експерти от DAF споделиха, че MX-11 може да даде до 2,5 -3% по-нисък разход в сравнение с аналогична конфигурация с MX-13.
Малките 4,5-литрови PX-5 ще се вграждат само в LF моделите, докато по-големите PX-7 с обем 6,7 л ще са подходящи както за LF, така и за CF – всичко зависи от приложенията, за които ще се използват съответните камиони.
Трансмисиите
Новите Евро 6 LF и CF идват с 5-, 6-, 9- или 12-степенни ръчни предавателни механизми като стандарт. Като опция CF може да се поръча и с 16-степенна скоростна кутия. Същото се отнася и за автоматизираните AS Tronic, които се предлагат с 6-, 12- или 16-предавки.
Кабината
Новият външен вид на моделите CF и LF подчертава фамилната им принадлежност. По-голямата предна решетка осигурява максимално охлаждане. По отношение на интериора на кабината бих казала, че е елегантен. Панелът с инструментите включва и цветен дисплей с DAF Driver Performance Assistant – това е програмата на DAF за подпомагане на водача да подобри стила си на каране. Новото кормило е с интегрирани бутони за управление. При LF моделите с ръчни предавки лостът за скоростите е вграден в контролното табло.
Шасито
Шасито не е останало непреработени при новите модели. При CF то е много подобно на XF, като SCR катализаторът е разположен максимално близо до двигателя и е осигурен максимален капацитет на охлаждането. CF моделите идват и с нови предни и задни мостове. При LF има нов заден мост SR 13.39 с товароносимост 13 тона.
За CF моделите могат да се монтират резервоари за гориво до 1500 л, докато при LF максималният им капацитет е до 430 л.
Любопитно
Информацията, получена по отношение на покупните цените, беше, че новите модели ще са средно с 15% по-скъпи от досегашните им Евро 5 събратя.
И един любопитен факт – в началото на април заводът в Айндховен стартира официално производството на Евро 6 моделите. Първият XF Евро 6, слязъл от конвейера, и бил подкаран от бъдещия крал на Холандия, чиято коронация ще се състои в края на април. злични приложения, отговарят на еконормите Евро 6, имат ново шаси, нов двигателен тракт и нов вътрешен и външен дизайн, който подчертава фамилната им близост с обявения в края на миналата година нов XF.
Повече подробности за новите модели на DAF можете да намерите тук